×

انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی

29 مرداد 1401
انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی

هایدر توالت فرنگی به موجب ساختار خاص آن، سیستم تخلیه نقش مهمی را ایفا می کند. به همین جهت است که  در هنگام خرید توالت فرنگی، آشنایی با انواع سیستم تخلیه موضوع مهمی است. چرا که هر چقدر هم محصول مورد نظر با کیفیت به نظر برسد، اگر سیستم تخلیه مناسبی نداشته باشد موجب پشیمانی خریدار خواهد شد.

آشنایی با انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی ما را با نوع عملکرد این محصولات آشنا می کند. داشتن اطلاعات مناسب از نحوه ی عملکرد این سیستم و همچنین مصرف آب آن برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت است. به طور کلی انواع سیستم تخلیه به نحوی است که مدل ها و حالات مختلف را شامل می شود. چرا که این سیستم هر چند عملکرد مناسبی داشته باشد، اما در صورت مصرف آب بیش از حد موجب اسراف خواهد شد.

جهت خرید چینی آلات بهداشتی کلیک کنید.

 

آشنایی با انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی

به طور کلی انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی به چهار نوع اصلی دسته بندی می شود.

سیستم تخلیه ریزشی یا آبشاری، سیستم تخلیه واترجت، سیستم تخلیه گردابی و سیستم تخلیه توربوجت از انواع سیستم تخلیه در توالت فرنگی هستند.

 

سیستم تخلیه توالت فرنگی ریزشی یا آبشاری

یکی از انواع سیستم های تخلیه، سیستم تخلیه ریزشی یا آبشاری است. عملکرد این سیستم به نحوی است که آب درون توالت که آب از مخزن به لبه های درونی توالت جاری می شود. در نهایت از طریق سوراخ هایی که در پایین آن قرار گرفته شده است، تخلیه می گردد. در واقع از طریق سیستم تخلیه ریزشی یا آبشاری، توالت از لبه ها شسته شده و از پایین آن تخلیه می شود.

این روش تخلیه در توالت فرنگی به عملکرد خوبی دارد اما عیب آن مصرف بالای آب در آن است. مصرف آب در سیستم تخلیه ریزشی یا آبشاری چیزی در حدود 3 الی 7.5 لیتر می باشد.

 

سیستم تخلیه توالت فرنگی ریزشی یا آبشاری 

 

 

 سیستم تخلیه واترجت

نوع دیگر از انواع سیستم تخلیه، سیستم تخلیه واترجت است. این نوع سیستم از جمله ی مدرن ترین سیستم های تخلیه توالت فرنگی می باشد. عملکرد این سیستم تخلیه، روش شوتینگ است. در سیستم تخلیه واترجت افزون بر سوراخ های سیستم ریزشی، آب به واسطه کانالی به شوتینگی که در عمق کاسه واقع شده است، به بیرون رفته و تخلیه با فشار انجام می گردد.

در واقع سیستم تخلیه واترجت از سیستم تخلیه ریزشی برای شستشوی توالت بهره برده و تخلیه را نیز از طریق سیستم شوتینگ انجام می دهد. از جمله مزیت این سیستم مصرف آب کمتر در مقایسه با سیستم تخلیه ریزشی و سیستم تخلیه گردابی است. همچنین سیستم تخلیه واترجت صدای کمی نیز تولید می کند. برای خرید توالت فرنگی گلسار در شیراز با سیستم های تخلیه متفاوت به این صفحه سر بزنید.

 

سیستم تخلیه گردابی

در سیستم تخلیه گردابی، تخلیه آب توالت از درون مخزن صورت گرفته و به داخل بدنه ی نشیمنگاه توالت هدایت می شود. سپس از بدنه ی نشیمنگاه آب وارد کاسه توالت شده و سپس با چرخشی گردابی، تخلیه توالت صورت می گیرد. سیستم تخلیه گردابی زمان بیشتری را در مقایسه با سیستم تخلیه ریزشی نیاز دارد. مصرف آب در سیستم تخلیه گردابی بالا می باشد. اما مزیت آن در مقایسه با سیستم تخلیه ریزشی این است که در این سیستم صدای کمتری تولید می شود. مزیت دیگر این نوع سیستم توالت فرنگی این است که احتمال گرفتگی توالت در آن بسیار کم می باشد.

 

سیستم تخلیه گردابی

 

سیستم تخلیه  توربوجت

در سیستم تخلیه توربوجت همانند سیستم تخلیه واترجت، از مکانیزم شوتینگ استفاده شده است. اما تفاوت میان دو سیستم تخلیه واترجت و توربوجت میان مکانیزمی است که برای شستشوی توالت استفاده می شود.

در سیستم واترجت، شستشوی توالت همانند سیستم ریزشی بود. اما در سیستم توربوجت برای شستشو افزون بر شوتینگ کف توالت، دو شوتینگ دیگر در بالای کاسه توالت تعبیه شده که موجب می شود زمان کم تری صرف تخلیه توالت شود. در این مدل علاوه بر زمان کم تر، مصرف آب نیز در مقایسه با سایر سیستم های تخلیه توالت کمتر است. تخلیه توالت توسط سیستم تخلیه توربوجت در حدود 5 ثانیه انجام می گردد.

چینی بهداشتی مروارید از این نوع سیستم برای بعضی از مدل های خود استفاده می کند اگر قصد خرید توالت فرنگی مروارید در شیراز را دارید و با این سیستم ها آشنایی ندارید به فروشگاه تجهیزات آشپزخانه حسینی سر بزنید تا ضمن مشاوره توالت فرنگی با بهترین کاربرد را انتخاب کنید.

جمع بندی

سیستم تخلیه نقش مهمی را در دارد و کیفیت توالت فرنگی تا حد زیادی به نوع سیستم تعبیه شده در آن بستگی دارد. هر کدام از این مدل ها مزیت ها معایبی دارند. برای مثال در مدل هایی که مصرف آب کمتر و سرعت تخلیه بیشتر است، قیمت بیشتر توالت فرنگی به موجب سیستم تخلیه پیشرفته، از جمله معایب آن محسوب می شود. با مراجعه به سایت تجهیزات آشپزخانه حسینی می توانید انواع توالت فرنگی از برندهای چینی بهداشتی مروارید، گلسار و غیره را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *