لطفا قبل از خرید به صورت آنلاین با توجه به نوسانات قیمت ارز با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید. شماره موبایل: ۰۹۱۷۱۱۵۴۵۶۱
×

مدل های مختلف سینک ظرفشویی

05 شهریور 1401
مدل های مختلف سینک ظرفشویی

زمانی که صحبت درباره فضای داخلی خانه می شود، برای انتخاب هر وسیله علاوه بر کارایی به ظاهر آن نیز توجه می شود. سینک ظرفشویی نیز بخش بزرگی از فضای آشپزخانه را در بر می گیرد و به همین جهت است که بسیاری از افراد علاوه بر کارایی به ظاهر سینک نیز توجه ویژه ای دارند. در واقع چیزی در حدود 60 درصد از فعالیت های مربوط به آشپزخانه از طریق سینک ظرفشویی انجام می شود. همین نقش مهم در آشپزخانه، دلیلی بر اهمیت و دقت در انتخاب و خرید سینک ظرفشویی است. به موجب رقابت بالای شرکت های تولید کننده سینک ظرفشویی، مدل های بسیار متنوعی از انواع سینک را می توان در بازار مشاهده کرد.

برای انتخاب سینک ظرفشویی، باید سینک مورد نظر را از چند جهت مختلف مورد بررسی قرار داد. نحوه نصب سینک مورد نظر، مکان قرار گیری آن و متریال به کار رفته در سینک ظرفشویی، از جمله ی مهم ترین نکاتی است که در انتخاب آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

توجه داشته باشید که هماهنگی سینک با سایر ابزار های موجود در آشپزخانه را نیز در انتخاب سینک مورد نظر باید در نظر داشته باشید.

 

بررسی نکات مهم در انتخاب مدل های مختلف سینک ظرفشویی

بررسی نحوه نصب سینک مورد نظر از جمله ی نکات مهم در انتخاب سینک ظرفشویی است. البته لازم به ذکر است که بدین منظور نیاز به بررسی چندان خاصی نیست و صرفا بررسی فضای کافی برای نصب در کانتر آشپزخانه کافی است. در زمان بررسی توجه داشته باشیدکه فضای زیر و کناره ها برای سینک مورد نظر کافی باشد.

محل قرار گیری سینک در آشپزخانه از دیگر نکات مهم در انتخاب سینک ظرفشویی است. بدین منظور باید اندازه ی سینک مورد نظر را متناسب با فضایی که در آشپزخانه دارید، انتخاب نمایید. البته در بررسی این موضوع نیاز به وقت گذاشتن طولانی نیست، چرا که سینک های موجود در بازار در انواع اندازه ها و مقادیر مختلف عرضه می شوند. پس از بررسی و تعیین فضای مورد نظر برای قرار گیری سینک، شکل آن را نیز می توانید میان مدل های موجود انتخاب نمایید.

نکته ی دیگر در انتخاب سینک ظرفشویی، انتخاب بر اساس نکات زیبایی شناختی است. در واقع حفظ هارمونی مناسب میان استایل و طراحی آشپزخانه با سینک ظرفشویی، نقش مهمی را در زیبایی فضای آن خواهد داشت.

 

 

بررسی متریال به کار رفته در سینک ظرفشویی

در انتخاب سینک ظرفشویی، متریال به کار رفته در آن، از جمله ی موضوعاتی بوده که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

سینک های ظرفشویی از متریال متنوعی تولید و عرضه می شود. جنس سینک های ظرفشویی موجود در بازار سرامیک، استیل، کورین، صابونی، برنجی، کامپوزیت، گرانیت، مرمر و … است. هر کدام از این انواع متریال مورد استفاده در سینک، دارای ویژگی های خاص و منحصر بفردی است.

سینک های ظرفشویی از جنس سرامیک، از جمله ی پر طرفدارترین انواع سینک ها می باشند. این سینک ها به راحتی تمیز می شوند، اما یکی از مشکلات آن ها احتمال بالای شکستن در آن ها می باشد.

سینک های ظرفشویی ساخته شده با متریال استیل ضد زنگ، از انواع سینک با مقاومت بالایی است که قیمت به نسبت پایینی دارند.

سینک های کامپوزیت، از ترکیب متریال گرانیت و کوارتز تولید می شوند. این نوع سینک ظرفشویی، تنوع زیادی داشته و بسیار مستحکم می باشند.

 

 

مدل های مختلف سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک های استیل قیمت به نسبت کمی دارند. اما این نوع سینک زیاد مناسب به کارگیری در آشپزخانه های لوکوس و زیبا نیست. به همین جهت است که مدل های مختلف سینک ظرفشویی گرانیتی از جمله سینک های پرطرفدار در این نوع آشپزخانه ها است. مدل های مختلف سینک ظرفشویی گرانیتی زیبا و مقاومت زیادی داشته و همچنین به نوعی خواص ضد باکتریایی نیز دارند.

همچنین ترکیب به کار رفته در متریال این انواع سینک موجب شده که آن در مقابل انواع خط و خش و لکه مقاوم باشند. از مزیت های مهم سینک ظرفشویی گرانیتی می توان به مقاومت خوب آن ها در برابر ضربات اشاره کرد.

به موجب سطح صاف مدل های مختلف سینک ظرفشویی گرانیتی، می توان آن ها را به سادگی تمیز کرد. این موضوع موجب بهداشت بیشتر سینک ظرفشویی می شود. همچنین نفوذ گرد و غبار در این انواع سینک در مقایسه با بسیاری از مدل های دیگر کمتر رخ می دهد.

 

مدل های مختلف سینک ظرفشویی گرانیتی

 

برخی از مدل های خاص سینک ظرفشویی

مدل های دایره ای، کاشی، طرح مربعی و چهارگوش و انواع طراحی خاص و منحصر بفرد، از جمله مدل های خاص سینک ظرفشویی حساب می شوند. در انتخاب این نوع مدل ها باید دقت بیشتری داشته باشید چرا که تناسب آن ها با محیط آشپزخانه در مقایسه با مدل های ساده کار سخت تری است.

سایت آشپزخانه حسینی افدام به فروش انواع سینک ظرفشویی، بهترین روشویی های کابینتی  ، چینی آلات بهداشتی و ارزانترین شیرآلات  کرده است.

جهت کسب اطلاعات از محصولات ما به صفحه اصلی سایت تجهیزات آشپزخانه حسینی مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *