لطفا قبل از خرید به صورت آنلاین با توجه به نوسانات قیمت ارز با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید. شماره موبایل: ۰۹۱۷۱۱۵۴۵۶۱
×

ویژگی های سینک های گرانیتی

02 مهر 1401
ویژگی های سینک های گرانیتی

سینک آشپزخانه، همواره از جمله اصلی ترین بخش های آشپزخانه محسوب می شود. علاوه بر کارایی و کیفیت سینک آشپزخانه، باید به ظاهر آن هم توجه کرد. چرا که سینک در معرض دید در آشپزخانه قرار دارد. سینک های گرانیتی یکی از انواع محبوب میان سینک های آشپزخانه هستند. این محصولات، از سنگ گرانیت تولید می شوند. سنگ گرانیت را می توان یکی از مقاوم ترین انواع سنگ های طبیعی عنوان کرد.

از سنگ گرانیت در صنعت ساختمان سازی استفاده زیادی می شود. از جمله ویژگی های مهم سنگ گرانیت می توان به: مقاومت آن در مقابل خوردگی، ساییدگی و همچنین نفوذ آب و حرارت اشاره داشت. این ویژگی های خاص سنگ گرانیت باعث شد تا از این سینک برای ساخت سینک های ظرفشویی استفاده شود.

مواد تشکیل دهنده سینک گرانیتی

مواد تشکیل دهنده برای ساخت سینک ظرفشویی گرانیتی، پودر طبیعی سنگ گرانیت همراه با رزین آکریلیک می باشد. بدین منظور این پودر در درصد معینی با ماده رزین آکریلیک ترکیب می گردد.

در این مطلب به بررسی ویژگی های سینگ های گرانیتی می پردازیم. همراه با ما باشید.

زیبایی و ظرافت سینک گرانیتی

از جمله مهم ترین ویژگی های سینک های مدل گرانیتی، زیبایی و ظرافت آن است. همانطور که پیشتر گفتیم سینک نقش موثری در زیبایی فضای آشپزخانه دارد. به همین جهت توجه به زیبایی این بخش از آشپزخانه امری ضروری است.

سینک ظرفشویی گرانیتی، می تواند فضای آشپزخانه را به فضایی مدرن تبدیل کند. در واقع با نصب سینک های گرانیتی، می توانید طراحی فضای داخل آشپزخانه را شخصی سازی نمایید.

یکی از مهم ترین ویژگی های سینک های گرانیتی، حس طبیعی بودنی است که سنگ گرانیت به افراد منتقل می کند. یعنی با این سینک ها علاوه بر ظاهری زیبا و درخشنده، یک تم طبیعی نیز به محیط آشپزخانه می دهیم.

به طور کلی بافت این سینک ها ظریف و مسطح می باشد و این یکی دیگر از ویژگی های جذاب آن ها است.

آرامش بخش بودن

شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از ویژگی های این سینک ها آرامش بخش بودن آن ها است. به کمک این سینک ها، یک حس آرامش بخشی به موجب بافت طبیعی آن به فضای آشپزخانه منتقل می شود.

 

سینک های گرانیتی

رنگ های متنوع

رنگ های متنوع سینک های گرانیتی، یکی از بهترین ویژگی های آن ها است. سینک های استیل تنوع رنگی ندارند و به همین جهت اگر بخواهید تا از یک تم رنگی خاص برای آشپزخانه استفاده کنید، نمی توانند گزینه مناسبی باشند. اما سینک های گرانیتی در رنگ های متنوعی عرضه و موجود می باشند. این یعنی می تواند از رنگ های خاص انواع سینک در محیط آشپزخانه استفاده نمایید.

مقاومت بالا

از ظاهر زیبا و آرامش بخش سینک های گرانیتی که بگذریم، کیفیت این محصولات بخش دیگر از ویژگی های آن است. این سینک ها، مقاومتی بالا در برابر ضربات داشته و همچنین در برابر انواع ساییدگی و خراشیدگی مقاوم هستند.

مقاومت در برابر دمای بسیار بالا نیز از دیگر مشخصات این سینک های ظرفشویی است. چرا که در طول روز و استفاده از سینک ظرفشویی، ممکن است به دفعات آب جوش در آن خالی شود. سینک گرانیتی، دما تا حدود 280 درجه سانتیگراد را می تواند تحمل نماید.

این مدل سینک ها در برابر لکه ها نیز مقاوم هستند. در واقع لکه دار شدن سینک ظرفشویی از جمله آزاردهنده ترین اتفاقات برای همه است. به همین جهت این سینک ها طراحی شان به نحوی است که به سختی لکه دار شده و مقاومت خوبی در برابر لکه دار شدن دارند.

تمیز کردن آسان سینک های گرانیتی

از دیگر ویژگی های این مدل سینک ها، تمیز کردن آسان آن ها است. چرا که طبعا سینک های ظرفشویی نیاز به تمیز کردن دارند و سینک های مدل گرانیتی این عمل را برای ما راحت تر کرده اند. چرا که در سینک گرانیتی مواد به منافذ این سینک نفوذ نمی کند و همین امر تمیز کردن آن را بسیار آسان می کند.

تنوع در کاربری

سینک های ظرفشویی گرانیتی در کاربری های مختلف تولید و عرضه می شوند. این سینک ها را می توان در انواع روکار و زیرکار تهیه کرد. همچنین سینک های گرانیتی تک لگن، دو لگن، با سینی و بدون سینی از دیگر گزینه های انتخاب کاربری در خرید این سینک ها هستند. برای یک ترکیب عالی نیز می توان انواع شیرآلات شودر را همراه این سینک ها به کار برد. به طور کلی، تنوع کاربری که این سینک ها به ما عرضه می کنند، یک ویژگی بسیار خوب از این سینک ها محسوب می شود.

فروشگاه تجهیزات آشپزخانه حسینی اقدام به فروش شیرآلات شودر، چینی بهداشتی مروارید و انواع لوازم آشپزخانه کرده است.

مقالات مرتبط: مدل های مختلف سینک ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *