لطفا قبل از خرید به صورت آنلاین با توجه به نوسانات قیمت ارز با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید. شماره موبایل: ۰۹۱۷۱۱۵۴۵۶۱
×

انواع مدل روشویی

22 مرداد 1401
انواع مدل روشویی

روشویی انواع مختلفی دارد که انتخاب ها باید با توجه به تناسب ظاهری و همچنین کارایی و کیفیت انواع مدل روشویی انجام شود. در واقع رقابت بالای تولید کنندگان روشویی باعث شده که تنوع بسیار بالایی را از انواع مدل روشویی در بازار این محصول مشاهده کنیم. توجه داشته باشید که همانطور که کارایی یک روشویی اهمیت زیادی دارد، تناسب آن با دکوراسیون نیز برای جلوه ی کلی ساختمان اهمیت بالایی دارد.

انواع مدل روشویی کدام اند

در واقع تنوع بالای انواع مدل روشویی باعث شده که مدل های جدیدی در بازار این محصول همواره عرضه شود. به همین جهت در ادامه به بررسی و معرفی چند عدد از انواع مدل روشویی پرطرفدار پرداخته ایم.

روشویی های بدون لبه از انواع مدل روشویی

این نوع روشویی از جمله ی پرکاربرد ترین انواع روشویی ها است. سینک این روشویی در زیر پیشخوان قرار گرفته شده و به همین جهت لبه ی آن با لبه ی پیشخوان در یک راستا قرار دارد.

از مزیت های این نوع روشویی می توان به همین ترکیب یکسان اشاره کرد که موجب زیبایی آن می شود. همچنین به موجب این ویژگی تمیز کردن این مدل روشویی نیز راحت تر از روشویی های دیگر است.

البته در کنار این مزیت ها، عیب این مدل روشویی این است که فقط روی پیشخوان های سنگی قابل تجهیز هستند و به طور مقال روی سطوحی نظیر لمینت نمی توان روشویی های بدون لبه را نصب کرد.

 

روشویی بدون لبه

آشنایی با روشویی های لبه دار

اغلب طراحی روشویی های لبه دار در واقع به نحوی است که بخش عمده ی آن زیر پیشخوان قرار بگیرد و یک لبه بالاتر از سطح پیشخوان داشته باشد.

روشویی های لبه دار برای پیشخوان های چوبی گزینه ی مناسب تری هستند چرا که به موجب لبه ی آن بالاتر از سینک، باعث می شود که روی سطح پیشخوان آب نریزد و به همین جهت در پیشخوان های چوبی این نوع روشویی از تخریب آن جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است این نوع روشویی ها هزینه ی کمتری در مقایسه با روشویی های بدون لبه دارند.

آشنایی با روشویی های پایه دار

نوع دیگر از انواع مدل های روشویی، روشویی های پایه دار هستند. در واقع این نوع روشویی در بسیاری از خانه ها نصب شده است و همه ی ما با مشخصات آن آشنا هستیم. روشویی های پایه دار مناسب زمانی هستند که لوله کشی توکار در فضای سرویس بهداشتی یا حمام ممکن نباشد. به همین جهت است که روشویی های پایه دار گزینه ی مناسبی برای پوشاندن لوله ها خواهند بود.

در دکوراسیون های سنتی از این مدل روشویی استفاده می شود. از جمله معایب روشویی های پایه دار سختی تمیز کردن آن به خصوص قسمت های پشتی آن می باشد.

 

 

روشویی پایه دار

روشویی های کاسه ای از انواع مدل های روشویی نوین

روشویی های کاسه ای در واقع از انواع مدل های روشویی مدرن هستند که سینک روشویی در قسمت بالایی پیشخوان قرار گرفته می شود. البته لازم به ذکر است که در مواردی نیز بخشی از روشویی های کاسه ای زیر پیشخوان تعبیه می شوند.

روشویی های یکپارچه نوع دیگر انواع مدل های روشویی

سینک روشویی های یکپارچه از دیگر مدل های روشویی هستند که در آن کانتر با سینک روشویی کاملا یکپارچه و ادغام شده است. همچنین جنس و رنگ سینک روشویی در این مدل روشویی کاملا هماهنگ با کانتر است.

آشنایی با روشویی های کابینت دار

روشویی های کابینت دار از دیگر انواع مدل های روشویی هستند که به خصوص برای فضاهای کوچک گزینه ای مناسب می باشند. سینک روشویی در روشویی های کابینت دار، بر روی کابینت قرار گرفته و همچنین فضای مناسبی برای نگه داری وسایلی نظیر شوینده ها و ژل ها فراهم شده است.

جهت خرید بهترین روشویی کابینتی کلیک کنید.

آشنایی با روشویی های دیواری

نوع دیگر روشویی ها، روشویی های دیواری می باشد. سینک روشویی در روشویی های دیواری بدون واسطه به دیوار متصل شده و به همین جهت در این نوع روشویی احتیاجی به پیشخوان و یا کانتر نیست.

سینک روشویی های صفحه ای از خاص ترین انواع مدل های روشویی

در واقع از سینک روشویی ها صفحه ای در هتل و رستوران ها بیشتر استفاده می شود و این روشویی ها طراحی منحصر بفردی دارند. به موجب ساختار این نوع روشویی، فضای بسیار کمی توسط این سینک روشویی ها اشغال می شود. البته در کنار این ساختار خاص و طراحی منحصر بفرد، عیب بزرگ این روشویی این است که به موجب محدودیت فضا، ریزش آب به اطراف به دفعات رخ می دهد.

جهت خرید و کسب قیمت روشویی کابینتی به سایت تجهیزات آشپزخانه حسینی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *