لطفا قبل از خرید به صورت آنلاین با توجه به نوسانات قیمت ارز با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید. شماره موبایل: ۰۹۱۷۱۱۵۴۵۶۱
×

انواع کفشور آشپزخانه

19 مهر 1401
انواع کفشور آشپزخانه

آشپزخانه یکی از پر رفت و آمد ترین مکان ها در منزل است. همچنین به موجب انجام آشپزی در این محل، ممکن است به دفعات کثیف شود. به همین جهت شستشوی آشپزخانه، در مقایسه با بسیاری از نقاط منزل بیشتر انجام می شود. برای یک شستشوی مناسب، نیاز به استفاده از آب است. کفشور آشپزخانه وسیله ای است که امکان خروج آب را از کف محل مورد نظر فراهم می کند. کفشور به طور کلی در مناطقی از منزل نصب می شود که نیاز به شستشوی مداوم دارد. آشپزخانه نیز از جمله محل هایی است که در مقایسه با سایر نقاط خانه، شستشوی زیادی را لازم دارد.

کفشور آشپزخانه انواع مخلتفی دارد. شناخت انواع کفشور آشپزخانه، در انتخابی مناسب برای محل مورد نظر کمک کننده است.

در این مطلب به بررسی انواع کفشور آشپزخانه و ویژگی های آن ها می پردازیم. همراه با ماه باشید.

 

معرفی انواع کفشور آشپزخانه

صنعت ساختمان، همواره در حال پیشرفت است. تحولات زیادی در انواع وسایل ساختمان سازی رخ داده است. برای مثال پیشتر انواع کفشور های آشپزخانه، کفشور های پلاستیکی و یا فلزی را شامل می شدند. اما امروزه، کفشور ها در انواع مدل ها و جنس های مختلف تولید و عرضه می شوند.

شاید تصور نمایید که ظاهر کفشور، در محیط آشپزخانه تاثیری ندارد. اما این اشتباه است. چرا که شکل و ظاهر کفشور مورد استفاده در آشپزخانه، در ظاهر کف آشپزخانه تاثیر بسزایی می گذارد. پس می توان انتخاب انواع کفشور آشپزخانه را بر پایه اصول دکوراسیون منزل انجام داد. برخی از سازندگان، بهترین شیرآلات را برای سینک آشپزخانه در نظر می گیرند، اما توجهی به کفشور نمی کنند. تصور کنید برای آشپزخانه از شیرآلات شودر استفاده شده باشد و آنوقت کفشور آن یک جنس بی کیفیت از یک برند متفرقه باشد. طبعا در این مثال در هنگام خرید شیرآلات شودر، باید به خرید کفشور مناسب و با کیفیت نیز توجه داشت.

به طور کلی انواع کفشور، کفشور های مربعی و کفشور های خطی هستند. هر کدام از این کفشور ها ویژگی های منحصر بفردی دارند که در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

معرفی کفشور مربعی از انواع کفشور آشپزخانه

کفشور های مربعی، کفشور های مربعی خود به دو بخش کفشور های مربعی ساده و کفشور های مربعی سرامیک خور تقسیم می گردند.

از انواع کفشور مربعی، برای نقاط مختلف خانه، به ویژه محیط آشپزخانه استفاده می شود. عموما از کفشور های مربعی ساده در آشپزخانه استفاده می شود. اما مدل های دیگری نیز کفشور های مربعی وجود دارد. کفشور های مرابعی سرامیکی، استیلی، پلاستیکی انواع مدل های کفشور های مربعی هستند.

 

معرفی کفشور خطی از انواع کفشور آشپزخانه

کفشور های خطی نیز همانند کفشور های مربعی، به دسته بندی اصلی ساده و سرامیکی تقسیم می گردند. کفشور های خطی را می توان نوع مدرن انواع کفشور  قلمداد کرد. اوایل عرضه کفشور خطی، نوع فلزی آن ها به بازار آمد. از کفشور های خطی عموما در حمام های لاکچری استفاده می شود. همچنین استخر و حیاط از دیگر محل هایی است که در آن از این انواع کفشور استفاده می گردد.

یک ویژگی جالب این کفشور ها این است که روی برخی از آن ها سرامیک نصب شده و به همین جهت با محیط کف هماهگ می گردد. به این نوع از کفشور های خطی، کفشور خطی مخفی گفته می شود.

کفشور های خطی کفشور هایی لاکچری هستند و استفاده از آن ها در خانه ها مدرن بیشتر کاربرد دارد. علاوه بر ظاهر زیبای این کفشور ها، کفشور های خطی در مقایسه با انواع مربعی، حجم آب بیشتری را به داخل چاه سوق می دهند.

 

معرفی کفشور خطی از انواع کفشور آشپزخانه

 

نکات مهم هنگام خرید انواع کفشور

خرید کفشور، نیازمند توجه به نکاتی مهم دارد که اطلاع از آن ها موجب انتخابی مناسب تر می گردد. در ادامه چند نکته مهم پیرامون خرید کفشور را عنوان کرده ایم:

  • به دلیل نقش کفشور در ظاهر دکوراسیون آشپزخانه، هماهنگی مدل آن با محیط حائز اهمیت است. به همین جهت توصیه می شود در هنگام خرید، طرحی را انتخاب کنید که با محیط خانه شما هماهنگ باشد.
  • در خرید کفشور برای نقاط مختلف منزل، متناسب با میزان آبریزی نوع کفشور را انتخاب نمایید. برای مثال در محیط هایی که آبریزی زیادی دارد، کفشور های خطی گزینه مناسب تری هستند.
  • در مناطقی که کفشور در معرض آفتاب قرار می گیرد، از کفشور های پلاستیکی استفاده نکنید. چرا که ممکن است کفشور تخریب گردد.
  • اگر درصدد خرید کفشور برای حیاط منزل هستید، از کفشور هایی با جنس مقاوم استفاده نمایید. زیرا کفشور حیاط در معرض گرما، سرما و همچنین فشار های مختلف قرار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *