×

مزایا و معایب سینک های زیرکار

10 مهر 1401
مزایا و معایب سینک های زیرکار

سینک های زیرکار، آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای است. به همین جهت است که انتخاب درست ابزار های آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. علاوه بر کارایی، ظاهر زیبا در آشپزخانه نیز از مواردی است که معیار مهمی برای بسیاری از افراد می باشد.

از جمله اصلی ترین اجزای آشپزخانه، سینک ظرفشویی است. سینک ظرفشویی عموما بخش بزرگی از فضای کلی آشپزخانه را در بر می گیرد. به همین جهت است که در صورت عدم تناسب سینک با سایر اجزا، ظاهر آشپزخانه بهم می ریزد. علاوه بر تاثیر سینک در ظاهر، یک سینک بی کیفیت و نامتناسب، کارایی مناسبی برای شستشو نیز ندارد.

سینک های در انواع مختلفی تولید می شود. یکی از دسته های اصلی سینک، سینک های زیرکار است. به همین جهت، در این مطلب به بررسی مزایا و معایب انواع سینک زیرکار می پردازیم.

تعریف سینک زیرکار

سینک زیرکار، همانطور که از اسم آن می توان حدس زد، سینکی است که در زیر کابینت نصب می شود. برای به کارگیری سینک زیرکار در آشپزخانه، نیاز است که بخشی از کابینت بریده شود. پس از بریدن کابینت به جهت نصب سینک، سینک زیرکار به کمک بست و چسب های مخصوص در زیر کابینت نصب می گردد.

از نظر ظاهری، سینک زیرکار یک ظاهری نوین و مدرن به آشپزخانه می دهد. اما فقط هم به ظاهر توجه نکنید. در ادامه به بررسی برخی از معایب این سینک ها می پردازیم.

تعریف سینک زیرکار

 

معایب سینک زیرکار چیست؟

نصب سینک زیرکار

اولین عیب از معایب سینک زیرکار، نصب دشوار این سینک ها می باشد. همانطور که گفتیم برای نصب این نوع سینک باید بخشی از کابینت برش بخورد. از همین رو در صورتی که برش کابینت با مشکل دچار شود، برای مثال اندازه مناسبی برش داده نشود، دو راه پیش رو خواهید داشت. راه اول باید همان بخش کابینت تعویض شود. تعویض کابینت می تواند هزینه بسیاری را در پی داشته باشد.

اما اگر راه دوم، یعنی تعویض نکردن کابینت را انتخاب کنید، ظاهر سینکتان دیگر زیبا نیست! یعنی یکی از مزایای مهم این سینک ها، ظاهر زیبای آن ها است و با این راه دیگر این مزیت نیز از بین می رود.

جابجایی دشوار

دیگر عیب این سینک ها، جایگزینی سخت آن ها است. در واقع اگر بخواهید این سینک ها را با سینک های دیگر جا به جا کنید، دردسر زیادی را متحمل می شوید.

این بدان معناست که در صورتی که قصد تعویض سینک را داشته باشید، فقط گزینه های محدودی برای انتخاب سینک جدید دارید.

آب بندی و دردسر های آن

سینک زیرکار، به کابینت متصل می گردد. به همین جهت آب بندی این سینک ها یکی از سخت ترین انواع آب بندی می باشد. برای آب بندی این سینک ها باید از بهترین چسب های مناسب نصب استفاده کرد و در غیر این صورت احتمال نشت آب بالا می رود.

دیگر معایب این سینک ها

نیاز به پشتیبانی مقاوم برای سینک زیرکار، اشغال کردن فضای بالا در زیر کابینت و قیمت بالاتر این سینک ها با سینک های دیگر، از جمله دیگر معایب سینک زیرکار می باشد.

 

معایب سینک زیرکار

 

 

مزایای سینک زیرکار چیست؟

نمای جذاب و مدرن سینک های زیرکار، یکی از مهم ترین مزایا آن محسوب می شود. طراحی زیبای این سینک ها، آن ها را مناسب ترین گزینه برای آشپزخانه های مدرن می کند. در واقع به کمک این سینک ها می توانید آشپزخانه ای مدرن و منحصر بفرد داشته باشید. در واقع سینک زیرکار در آشپزخانه، در کنار بهترین روشویی کابینتی در سرویس ها، می تواند فضای کلی خانه را مدرن تر کند.

بهداشتی بودن این سینک ها نیز، از دیگر مزایای سینک زیرکار است. در واقع اگر به بهداشت محیط آشپزخانه اهمیت زیادی می دهید، سینک زیرکار گزینه ای مناسب برای شما است. چرا که در سینک های زیرکار، اتصال معمولی جداکننده میز از سینک وجود ندارد. در این فضا، عموما کثیفی های زیادی جمع می شود و تمیز کردن آن سخت است. سینک زیرکار به دلیل این که این فضا را ندارد، بهداشت مناسب تری در مقایسه با سینک های دیگر ظرفشویی دارد.

نقش دیگر سینک زیرکار در بهداشت، این است که در این سینک می توان زباله را در لگن ظرفشویی قرار داد. چرا که در این سینک مانعی نیست و به همین جهت زباله ها به درون سینک می روند.

خرید سینک ظرفشویی نیز همانند خرید چینی آلات بهداشتی، نیازمند تحقیق و دقت مناسب است. به همین جهت امیدواریم با ذکر این نکات شما را در انتخابتان راهنمایی کرده باشیم.

مطالب مرتبط: مزایای سینک های ظرفشویی توکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *