×

انواع آبکاری مورد استفاده در شیرآلات کدامند؟

15 مرداد 1401
انواع آبکاری مورد استفاده در شیرآلات کدامند؟

شیرآلات انواع مختلفی دارند و ارزانترین شیرآلات متناسب به کاربری و فضای محیط به کار گرفته می شوند. انواع آبکاری شیرآلات امروزه از جمله عناصر تاثیر گذار در دکوراسیون است. در صورتی که پیشتر توجه چندانی به این امر نمی شد. در واقع پیشتر کاربری شیرآلات همواره مورد توجه قرار می گرفت و کمتر کسی به آبکاری آن ها توجه داشت.

امروزه توجه به آبکاری شیرآلات همواره امری مهم در ساخت و ساز شده است و تناسب آن با محیط آشپزخانه یکی از موارد مهم در آن است. انواع آبکاری مورد استفاده در شیرآلات متناسب با رنگ شیرآلات و همچنین تکنولوژی آبکاری می باشد. تمام این موارد در شیرآلات شودر استفاده می شود. در ادامه انواع آبکاری مورد استفاده در شیرآلات را مورد بررسی قرار داده ایم.

انواع آبکاری که در شیرآلات به کار می روند.

در واقع مرحله آبکاری شیرآلات را می توان یکی از مراحل مهم در تولید این دسته از محصولات قلمداد کرد. برخی از افراد از مرحله ی آبکاری، تحت عنوان رنگ آمیزی و رنگ کردن یاد می کنند که این عناوین با تعریف آبکاری یکی نیست.

آبکاری شیرآلات جنس های مختلفی می تواند داشته باشد که از جمله ی جنس های مورد استفاده در آبکاری شیرآلات می توان به تیتانویم و کروم اشاره کرد. توجه داشته باشید که جنس استفاده شده در آبکاری باید متناسب با تکنولوژی به کار رفته باشد. در واقع آبکاری شیرآلات موجب زیباسازی آن می شود و به کمک آبکاری یک پوشش زیبا روی شیرآلات مورد نظر قرار می گیرد. بهتر است از انجام آبکاری و ترمیم شیرآلات قدیمی در منزل خودداری نمایید چرا که این امر فقط در شرایط خاصی امکان پذیر است. ست کامل شیرآلات شودر دارای آبکاری هایی با کیفیت بالا ارائه شده است.

 

آشنایی با رنگ کروم – یکی از انواع آبکاری مورد استفاده در شیرآلات

در واقع رنگ کروم را می توان یکی از رایج ترین انواع رنگ های مورد استفاده در آبکاری قلمداد کرد. کروم رنگی خاکستری-نقره ای و براق می باشد که قطعا بسیاری از شیرآلات را با آبکاری این رنگ تابحال دیده اید. از رنگ کروم در واقع در موقع ساخت فولاد های ضد زنگ استفاده می شود و کروم به عنوان یک ماده ی افزودنی با هدف ضد خوردگی فولاد به مواد افزوده می شود. از مزیت های رنگ کروم که از انواع آبکاری مورد استفاده در شیرآلات است، می توان به جلاپذیری بالای آن و همچنین مقاومت بالای آن در برابر کدر شدن اشاره کرد.

 

کروم

 

در واقع برای آبکاری شیرآلات با رنگ کروم، یک لایه ی نازک با ضخامت 1 میکرونی از رنگ کروم روی لایه آبکاری نیکل قرار داده می شود. به موجب این کار مقاومت این آبکاری تا حد بسیار زیادی افزایش یافته و همچنین رنگ براقی تری نیز به محصول مورد نظر خواهد داد.

برای استعلام قیمت شیرآلات شودر شیراز به این صفحه مراجعه کنید.

 

تفاوت های رنگ استیل و کروم در چیست؟

رنگ استیل و کروم شباهت زیادی با یک دیگر دارند. اما یک تفاوت اصلی میان رنگ کروم و استیل وجود دارد و آن برق و جلای رنگ کروم است. در واقع رنگ های استیل و کروم دو رنگ بسیار مشابه بوده که یکی مات و دیگری براق است.

اما صرف براق بودن رنگ کروم نمی توان این رنگ را جذاب تر از رنگ استیل دانست. چرا که این امر سلیقه ای است و همچنین باید متناست با دکوراسیون انتخاب شود. البته لازم به ذکر است که هر دوی این رنگ ها به موجب خنثی بودن آن ها، امکان به کارگیری در انواع دکوراسیون ها را دارند.

 

استیل

 

تفاوت روش های آبکاری کروم و استیل

این دو رنگ شباهت زیادی باهم دارند. روش آبکاری هر کدام متفاوت است. در آبکاری با رنگ کروم عموما از روش نیکل کروم استفاده می شود. برای آبکاری استیل نیز از روش PVD استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که از روش PVD برای آبکاری کروم نیز می توان استفاده کرد.

جهت خرید شیرآلات شودر در شیراز کلیک کنید.

معرفی انواع روش های آبکاری

  1. آبکاری نیکل: از جمله روش های قدیمی آبکاری است که پیشینه آن به سال 1843 میلادی بر میگردد.
  2. آبکاری کروم : که پیشینه آن به سال 1798 میلادی بر میگردد. فلز کروم فلزی سخت است و به همین جهت است که در بسیاری از آبکاری ها از کروم استفاده می شود.
  3.  آبکاری PVD: که از آن به عنوان مقاوم ترین روش آبکاری یاد می شود.
  4. آبکاری الکترولاک : پیشینه الکترولاک به سال 1808 میلادی بر می گردد و کشف آن توسط یک محقق روسی با نام Ruess انجام شد. البته استفاده از این روش آبکاری اولین بار در سال 1933 میلادی صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *