×

بیده توالت فرنگی چیست؟ مزایا و معایب توالت فرنگی بیده دار

27 آذر 1402
بیده توالت فرنگی چیست؟ مزایا و معایب توالت فرنگی بیده دار

بیده توالت فرنگی چیست؟

امروزه بیشتر مردم بخاطر جلوگیری از زانو درد و کمر درد معمولا از توالت فرنگی استفاده میکنند. توالت فرنگی ها در انواع مختلفی وجود دارند و از جدید ترین آن ها توالت فرنگی های دارای بیده است که به توالت فرنگی خودشور معروف است.

در ادامه قصد داریم تا شما را با سوال بیده توالت فرنگی چیست؟ یا توالت فرنگی بیده دار چیست؟ بیشتر آشنا کنیم.

بیده به صورت کلی برای شستشوی بعد از قضای حاجات به کاربرده می شود و جایگزین مناسبی برای شیر و شلنگ توالت می باشد .

توالت فرنگی بیده دار چیست؟

بیده توالت فرنگی درواقع یک وسیله ی بسیار پیشرفته است که این امکان را فراهم میکند که بدون نیاز به دست و شیلنگ، اقدام به شستن فرد میکند. توالت فرنگی هایی که مجهز به سیستم بيده می باشند دستشویی فرنگی خودشور نامیده می شوند.
بیده توالت فرنگی وسیله ای است که شستن فرد یا همان مسئله طهارت گرفتن، بعد از استفاده از این نوع توالت را آسان کرده و نام علمی آن bidet می‌ باشد.
بیده در توالت فرنگی نصب می‌شود و بدون دخالت دست و به واسطه فشار آب، اقدام به شستن فرد می‌ کند که دیگر دردسرهای شستن با شلنگ را ندارد.

تفاوت بیده های قدیمی و جدید چیست؟

در گذشته بیده های توالت فرنگی شکلی شبیه به کاسه ی توالت فرنگی داشتند و فضای زیادی را اشغال میکرد؛ فرد مجبور بود بعد از استفاده از توالت فرنگی از جای خود بلند شود و بر روی بیده بنشیند تا عمل شست و شو انجام شود.

با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان، طراحی و اندازه ی بیده ها تغییر کرد؛ به طوریکه بیده های امروزی یک نازل شست و شوی کوچک است که در سرویس هایی که فضای کوچکی دارند هم قابل استفاده هستند. در ضمن این بیده ها را میتوان بصورت جداگانه هم بر روی کاسه ی توالت فرنگی نصب کرد .

در چند سال اخیر بیده هایی تولید شده اند که دارای کنترل الکتریکی هستند که به وسیله ی آن ها میتوان نحوه ی پاشش، فشار و میزان حرارت آب را تنظیم کرد. همچنین برای مشاهده انواع توالت فرنگی های گلسار و مروارید روی آن ها کلیک کنید.

انواع بیده کدامند؟

به‌طور کلی می‌توان گفت که بیده‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  1. بیده مکانیک یا دستی
  2. بیده اتوماتیک یا برق
  3. بیده دستی یا بیده مکانیکی

بیده مکانیکی یا دستی

یکی از انواع توالت فرنگی خودشور، بیده مکانیکی یا دستی است. در کنار این توالت فرنگی ها یک اهرم شیر آب نصب میشود که در در هنگام استفاده با پیچاندن این اهرم میزانن پاشش و فشار آب را تنظیم میکند؛ که این ابزار همان شیر بیده دستی توالت فرنگی است.

بیده مکانیکی یا دستی

بیده مکانیکی یا دستی

بیده اتوماتیک یا برقی

توالت فرنگی خود شور با بیده اتوماتیک یا برقی به این صورت کار میکند که بجای اهرم در کنار توالت فرنگی، در روی دسته ی آن چند کلید فرمان دهنده وجود دارد مثلا با زدن کلید wash شروع به آبریزی میکند و با زدن دکمه stop پاشش آب متوقف میشود.

بیده پیشرفته توالت فرنگی

بیده پیشرفته توالت فرنگی

بیده پیشرفته توالت فرنگی

امکانات بیشتری از قبیل تنظیم دمای آب، جهت پاشش آب، میزان فشار آب و …را دارا میباشد.

بیده پیشرفته توالت فرنگی

بیده پیشرفته توالت فرنگی

مزایای بیده توالت فرنگی چیست؟

بهبود بهداشت: استفاده از بیده توالت فرنگی به پاکیزگی و بهداشت اندام‌های تحتانی بدن کمک می‌کند و از انتقال بیماری‌های پوستی و عفونی جلوگیری می‌کند.
کاهش مصرف آب: بیده توالت فرنگی نسبت به شلنگ مصرف آب کمتری دارد و به حفظ منابع آب کمک می‌کند.
راحتی استفاده: استفاده از بیده توالت فرنگی برای افرادی که مشکلات حرکتی دارند یا از نظر جسمی ضعیف هستند، راحت‌تر از استفاده از شلنگ است
استفاده نکردن از دست و شیلنگ برای شست‌وشو که سبب جلوگیری از انتقال آلودگی و بیماری به بدن افراد می‌شود استفاده
کمک به سالمندان، کودکان، زنان باردار و افرادی که مشکلات حرکتی دارند

معایب بیده توالت فرنگی چیست؟

هزینه اولیه بالاتر: بیده توالت فرنگی نسبت به توالت فرنگی معمولی هزینه اولیه بالاتری دارد.
نیاز به نصب: بیده توالت فرنگی نیاز به نصب دارد که ممکن است هزینه‌بر باشد.
اشغال فضای بیشتری از سرویس بهداشتی
احتمال پاشیدن آب بر روی کف زمین

به طور کلی بیده های توالت فرنگی بسیار کارآمد هستند و شست و شو را برای مصرف کنندگان راحت کردند.

درسته که هزینه آن ها نسبت به توالت فرنگی های معمولی گران تر است ولی در عوض شست و شوی راحت تری دارید و در مصرف آب هم صرفه جویی میشود.

برای خرید توالت فرنگی مروارید در شیراز می توانید به ادرس فروشگاه ما مراجعه کنید و از نزدیک محصولات را ببینید و با دریافت مشاوره خرید خود را انجام دهید.

کلینیک تجهیزات آشپزخانه حسینی نمایندگی چینی بهداشتی مروارید در شیراز را دارد و با مشاوره به شما این اطمینان را می دهد که بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *