×

نگهداری از شیرالات ساختمان

11 شهریور 1402
نگهداری از شیرالات ساختمان

آیا تا به حال به نگهداری از شیرالات ساختمان فکر کرده ایید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده ایید که چه مقدار آب به علت استفاده نادرست از شیرآلات هدر می رود؟ با توجه به بحران آب در سراسر جهان و همچنین نگرانی از کمبود آب برای نسل های آینده استفاده درست از منابع آبی بسیار با اهمیت است. در این مسیر استفاده از شیرآلاتی که باعث صرفه جویی در مصرف آب شود بسیار با اهمیت و مهم است.

اما حتی اگر ما در ابتدای کار شیرآلات مناسبی را انتخاب کنیم ولی در ادامه اگر نحوه نگهداری از آن را بلد نباشیم باز هم آب زیادی هدر می رود و این امر موجب هزینه های زیادی در بلند مدت می شود.

شاید با خودتان بگویید که حالا یه چکه ساده آب، از شیر مثلا آشپزخانه چه تاثیری بر بحران آب و قبض آب خانه ی شما دارد. باید بدانید که ممکن است فقط شما به این موضوع فکر نکرده باشید و اگر قرار باشد میلیون ها یا میلیاردها نفر این چک چکه آب از شیرآلات را نادیده بگیرند چه حجم عظیمی از آب هدر می رود.

حال که قانع شدید بریم تا با هم با نگهداری از شیرالات ساختمان آشنا شویم.

شاید با مشاهده عنوان مقاله ذهن شما به سمت تمیز کردن شیرآلات برود و به دنبال راهی باشید که شیرآلات خود را تمیز کنید. پس اول از تمیز کردن شیرآلات شروع می کنیم.

نگهداری از شیرالات ساختمان

نگهداری از شیرالات ساختمان

تمیز کردن شیرآلات

یکی از مهترین کار ها در نگهداری از شیرالات ساختمان تمیز کردن شیرآلات است. برای تمیز کردن شیرآلات به مواد اسیدی به هیچ عنوان نیاز ندارید زیرا باعث خراب شدن شیرآلات می شود. برای تمیز کردن شیرآلات شما فقط به یک پارچه نرم و مقداری سرکه رقیق شده نیازمندید و بعد از تمیز کاری، کامل شیر را خشک کنید و کار تمام است. البته در رابطه با مواد اسیدی بعضی از شیرآلات که خاصیت pvd دارند مقاومند، اما باز هم ریسک این قضیه تاثیری در تمیزکاری بیشتر ندارد و پیشنهاد ما استفاده از همان سرکه و دستمال تمیز است.

تميز كردن شيرآلات رسوب گرفته

اگر محلول تمیز کننده سرکه ای را انتخاب می کنید، از محلول 50/50 با نصف آب، نصف سرکه استفاده کنید تا آسیب احتمالی به شیر آب شما کاهش یابد. هر زمان که از سرکه  استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را کاملا با آب تمیز بشویید و پس از تمیز کردن خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات

تمیز کردن شیرآلات

اما قبل از اینکه کار به سرکه بکشد تمام تلاش خود را بکنید تا همیشه شیر آب خود را با یک پارچه نرم هر زمان که خیس شد خشک کنید تا از ته نشین شدن لکه های آب یا آسیب جلوگیری شود.

تعمیر شیرآلات ساختمان

شیرآلات جدید همه از کارتریج به جای مغزی استفاده می کنند و اگر شما شیرآلات ساختمانتان خراب شده نیاز است تا این کارتریج را تعویض کنید. اگر این شیرالات را از برندهای معتبر، که گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب دارند تهیه کرده باشید نیاز نیست خودتان دست به کار شوید و شیر را تعویض کنید.

تعمیر شیرآلات ساختمان

تعمیر شیرآلات ساختمان

برای تعویض کارتریج کافی است فقط با شرکت تماس بگیرید و از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید چرا که دردسر تعویض این نوع شیرآلات زیاد است، و نیاز است شما دانش کافی در این زمینه داشته باشید.

نکاتی در مورد خرید شیرآلات مناسب: در مقاله راهنمای خرید شیرآلات گفتیم که قبل از خرید یک شیر مناسب برای ساختمان شما باید حتما به نکاتی که گفته شده دقت داشته باشید.

اما اگر از شیرآلات واشری استفاده می کنید و متوجه شدید که شیر آب فشار کمی دارد به جای فشار بیشتر به شیر که موجب خرابی بیشتر و هزینه بیشتر می شود، سعی کنید واشر آن را تعویض کنید چون این شیرآلات هر چند ماه نیاز به تعویض واشر دارند.

استفاده از شیرآلات با کیفیت به جای شیرآلات ارزان و بی کفیت

فرض کنید یک روز سخت کاری از سر کار به خانه برمیگردید و متوجه چکه شیرآب می شوید، و اگر روی این قضیه حساس باشید ممکن است این صدای چکه تا صبح مانع خواب رفتن شما شود و اینکه شما برای تعمیر نیاز به یک تعمیر کار دارید که همون طور که در جریان هستید هزینه زیادی را باید به تعمیرکار ها پرداخت کنید. علاوه بر این باز بعد از یک مدت، دوباره این پروسه تکرار می شود.

پس یکبار هزینه کنید و خیال خودتان را راحت کنید!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شیرهایی وجود دارند که با مکانیزمی که دارند خود به خود باعث صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب می شوند این شرالات باید به سردوش‌ های ثابت و متحرک مجهز به تکنولوژی Air یا ترکیب ذرات آب و هوا مجهز باشند.‌ استفاده از این نوع تکنولوژی ها و تکنولوژی های مشابه باعث صرفه جویی در مصرف آب و طولانی شدن عمر شیرآلات می شود.

رسوب آب فشان یا همان پرلاتور شیرآلات

آب فشان همان چیزی است که جریان هوا و آب را با هم ترکیب می کند پس یکی از دلایلی که ممکن است فشار آب شما کم شود، تمیز نکردن طولانی مدت این قطعه است. به همان اندازه احتمال دارد که نمای بیرونی شیر با رسوبات خراب شود به همان اندازه هم باید به تیمز بودن پرلاتور دقت کنیم. پرلاتور خود را تقریباً سالی یک بار تمیز کنید تا از خرابی و فشار کم آب جلوگیری کنید. قطعات پرلاتور  را از شیر خارج کنید، قطعات را با آب بشویید و از مسواک استفاده کنید تا به آرامی هرگونه زباله را پاک کنید. نکته مفید: هنگام جدا کردن قطعات، آنها را در نظم مناسب خود نگه دارید تا پس از تمیز کردن به راحتی دوباره سرهم شوند.

برای نگهداری از شیرالات ساختمان باید توجه زیادی به پرلاتور شیرآلات شود.

رسوب آب فشان یا همان پرلاتور شیرآلات

رسوب آب فشان یا همان پرلاتور شیرآلات

همانطور که متوجه شدید پرلاتور یک قطعه کلیدی در یک شیر است که باعث کنترل و یکنواختی فشار آب و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود پرلاتور های متفاوتی در بازار وجود دارند که برندهای مختلف شیرآلات از پرلاتور های متفاوتی استفاده می کنند پس قبل از خرید حتما به پرلاتور دقت کیند و کمی درباره آن تحقیق کنید.

خب در این مقاله نکات کلی در مورد نگهداری از شیرالات ساختمان و تمیزکاری شیرآلات ساختمان مرور کردیم اگر نیاز به مشاوره و خرید شیرآلات در شیراز دارید حتما به آدرس ما مراجعه کنید.

آدرس: شیراز، بلوار پاسداران خیابان کلاهدوز کوچه ۴ انتهای کوچه سمت راست تجهیزات آشپرخانه حسینی فروشگاه شودر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *